
Constructorul chinez Nio isi face debutul european cu berlinele ET5 si ET7 si cu SUV-ul ES7, toate fiind electrice si mai degraba de inalta clasa. Gama porneste de la 49.900 de euro in Germania, fara baterie. Bateria poate fi cumparata sau inchiriata, dar poate fi inlocuita si la statii dedicate.
Infiintat in urma cu sase ani, producatorul chinez de automobile electrice Nio vinde in prezent aproximativ 10.000 de vehicule pe luna pe piata sa interna. Acum face primii pasi in Europa, vanzand trei modele in Germania, Olanda, Danemarca si Suedia. De asemenea, compania isi importa serviciul de inlocuire a bateriilor prin intermediul statiilor de schimb de energie (Power Swap Stations – PSS), dintre care prima este deja operationala in Germania.
Doua berline, un SUV, doua baterii
Catalogul european al Nio include berlina mare ET7 (5,10 m lungime), berlina mai compacta ET5 (4,79 m lungime) si SUV-ul de familie ES7 (4,91 m lungime, denumit EL7 in China). Constructorul intentioneaza sa joace in segmentul premium si sa concureze frontal cu Tesla Model 3, Model S si Model X (cel putin atunci cand versiunile entry-level ale ultimelor doua isi vor face revenirea). Din punct de vedere tehnic si tehnologic, aceste trei vehicule au aproape totul in comun. Acestea se bazeaza pe platforma modulara NT2 de la Nio, sunt disponibile cu o baterie de 75 sau 100 kWh la alegere si au o arhitectura cu doua motoare si tractiune integrala. ET5 dezvolta 480 CP, iar ET7 si ES7 au nu mai putin de 652 CP. Acest lucru inseamna ca pentru toate modelele, trecerea 0-100 km/h nu dureaza mai mult de 4 secunde. Sedanurile ofera o autonomie WLTP de 445 km cu bateria “mica” si de 580 km cu bateria mai mare, in timp ce Nio pretinde 394 km si, respectiv, 513 km pentru SUV-ul sau.
O noua oferta de baterii inlocuibile
Nio ofera posibilitatea de a alege intre inchirierea pe termen lung si doua tipuri de achizitii. Pentru o achizitie standard in Germania, pretul de baza al modelului ET5 este de 49.900 de euro, ET7 de 69.900 de euro si ES7 de 73.900 de euro, care nu include costul bateriei. Adaugam 12.000 de euro pentru cea mai mica baterie sau 21.000 de euro pentru cea mai mare. Dar se poate opta, de asemenea, pentru plata bateriei prin intermediul unui abonament care costa 169 de euro pe luna pentru 75 kWh sau 289 de euro pe luna pentru 100 kWh in Germania. Acest lucru face posibila utilizarea PSS, cu posibilitatea de a schimba o baterie mica cu una mare sau invers, atunci cand se inlocuieste o baterie in functie de necesitati. Tarifele europene pentru acest serviciu nu au fost inca anuntate; primele abonamente vor fi gratuite pentru clientii care isi comanda Nio pana la 31 decembrie.