
Numarul de turisti care isi indreapta atentia spre Coreea de Sud a crescut exponential in ultimii ani, majoritatea vizitatorilor peninsulei petrecand cel putin o jumatate din timp in Seul. Avand in vedere acest lucru, agentiile de marketing din Seul sunt ocupate cu dezvoltarea unor noi strategii care sa transforme orasul intr-un model global de planificare si design turistic inteligent.
Seul rivalizeaza acum cu orasele din Japonia si Thailanda in privinta turismului regional si se incearca respectarea politicilor de planificare a turismului.
Un exemplu elocvent il reprezinta zona Bukchon, care este, de fapt, un cartier cu case de tip „hanok” in Seul si care a fost scena protestelor impotriva turistilor pentru ca au supraaglomerat spatiul. Ca raspuns, orasul a impus „ore de vizita” pentru turisti si, astfel, au fost eliminate problemele – cel putin pentru moment.
Orasul are mai mult de 10 milioane de locuitori si este al patrulea ca economie urbana din lume, bazata pe produsul national brut – mai mare decat Londra si Parisul – si numai cu putin in urma oraselor Tokyo, New York si Los Angeles. Din fericire, Seul are un sistem de transport foarte sigur si eficient, astfel incat turistii pot calatori fara probleme peste raul Han cu ajutorul feribotului.
Traficul ramane insa o problema importanta in acest oras, iar metroul este unul dintre cele mai sigure mijloace de transport, care reduce, in mod obisnuit, timpul de calatorie cu pana la o treime, in functie de ora din zi. Metroul este echipat cu un sistem de chioscuri usor de utilizat, cu optiuni in limba engleza, iar tarifele nu costa mai mult de 1 dolar american pentru cele mai multe rute.
Alte atractii si activitati de top recomandate turistilor includ Turnul Namsan, cu privelisti incantatoare asupra orasului; Myeong-dong, cu galeriile si buticurile sale de arta; Palatul Changdeokgung, care este un sit al Patrimoniului Mondial UNESCO si care ofera detalii despre viata regalitatii din timpul dinastiei Joseon; dar si un tur de o jumatate de zi pana la granita Coreei de Nord, pentru a vedea zona demilitarizata, unde vizitatorii pot face un ocol al tunelurilor strategice si al zonelor de observare, pot vedea galerii foto si se pot bucura de cafenele si magazine de cadouri.